Babakocsi választó: a sport babakocsitól a 3 az 1-ben modellig

Amikor először szembesültem a babaáruházak bőséges babakocsi kínálatával, elfogott a kétely, hogy vajon hogyan választom majd ki a tökéletes darabot ebből az átláthatatlanul gazdag kínálatból? Egyáltalán, sport babakocsi vagy 3 az 1-ben babakocsi lehet jó nekem? Szerencsémre szorult helyzetemből kisegített egy zseniális babakocsi szakértő és végezetül, az ő hozzáértő iránymutatása alapján vásároltam meg az igényeinknek megfelelő, tökéleteset 🙂

Mivel egy hozzáértő hatalmas segítség, ezért ezt az élményt igyekeztünk elhozni a La Môme Mamiknak is azáltal, hogy egy babakocsikkal is aktívan foglalkozó, babás-mamás termékekben abszolút szakértő apukát kértünk meg, hogy vezessen minket végig azokon a főbb szempontokon, melyeket a babakocsiválasztás előtt mindenképpen figyelembe kell vennünk. Fogadjátok sok szeretettel az így született viccekkel és mosolyokkal teli, informatív videónkat!

A videó szkript átirata

Fanni: Sziasztok! Itt vagyunk a babakocsi mennyországban és mellettem itt áll Bella Levente, aki többek között CAM babakocsi márka egyik képviselője. 

Levi: Sziasztok! 

Fanni: Szia Levi! Hogy ha körbenézünk, azért itt rengeteg babakocsi van, az biztos.

Levi: Fel vagyunk szerelve.

Fanni: Nagyjából szerintem úgy érzi magát egy újdonsült édesanya is, mint ahogy én, hogy most ide be csöppentem és nézek jobbra balra; rengeteg a választék, a sok jobbnál jobb babakocsi, tényleg színben is, meg felszereltségben is… Hogyan kezdjünk el babakocsit keresni újdonsült édesanyaként, vagy amikor már készülünk a gyermekünk érkezésére.

Hogyan kezdjünk hozzá a babakocsi választáshoz?

Levi: A babakocsi kiválasztása mindig organikusan kezdődik a nőknél. Elkezdenek az interneten kutakodni, beleszerettek egy színbe, vagy beleszeretnek egy formába; ez tökjó, az teljesen normális, ezt tudnotok kell. De aztán bejönnek a férfiak a képbe, tudjuk, hogy milyenek a férfiak; megnézik, hogy van ez a kocsi összerakva…

Fanni: Hogy befér-e az autóba..

Levi: Milyen a csapágy? Tehát ők meg jönnek a praktikus dolgokkal, ami teljesen jól van; és végezetül ezt a kettőt kell közös nevezőre hozni. Majd belép a képbe mondjuk egy ilyen ember, mint én, akinek sok babakocsi fordult már meg a kezei között. Elmondhatjuk, hogy akkor vagy jó helyen egy boltban, hogyha a kereskedő vagy az eladó odamegy hozzá és felteszi a kérdést, hogy milyen helyen laksz, mennyit utazol, mennyire összecsukható babakocsira van szükséged? 

Te egy erdőszéli családi házban laksz, vagy egy panelnek tizedik emeletén? Rengeteg olyan dolog van amit figyelembe érdemes venni; például azt, hogy hányadik gyereknek vásárolsz, első gyerek, második gyerek? Milyen funkcióra kell neked a babakocsi? Rövid távra, hosszú távra? Sport babakocsit keresel, vagy multifunkciós babakocsit keresel? 

Megszületett már a gyerkőc? Vagy mondjuk ő már egy két éves totyogó, aki akinek arra van szüksége, hogy mondjuk elmegyünk nyaralni valahová, és tudom, hogy délután kettőkor össze fog esni a gyerek is, de én meg nem akarok visszamenni a szállodába, inkább tologatni akarom kint a tengerparton.

Fanni: Tehát az szerinted egy jó kezdés, ha végigvesszük az élethelyzeteket, hogy mire van szükségünk, és írunk mondjuk egy listát, azzal indulunk neki a babakocsi választásnak; ez egy segítség lehet?

Levi: Lehet ilyet, igen, ez egy tök jó kezdés, hogyha van egy kis lista, az össze van írva, de alapvetően, hogyha ha egy egy bemész egy boltba, akkor ott elvileg ezeket a kérdéseket meg kell, hogy kérdezzék egy jó boltban. Egy rossz boltban nem feltétlenül teszik fel ezeket a kérdéseket, hanem az első szembejövő babakocsit rád sózzák, sajnos láttunk már ilyet. 

Az a bizonyos ár-érték arány

Fanni: Beszéljünk egy kicsit arról, hogy ha már a választásról van szó, a választáshoz nagyon szorosan kapcsolódik az ár-érték arány. Ez egy nagyon fontos nagy pont.

Levi: Valóban nagyon fontos. Én azt gondolom, hogy vannak bizonyos vörös vonalak, amiket nem szabad átlépni akár egy babakocsival, főleg egy multifunkciós babakocsi vásárlásnál. A multifunkciós babakocsi abból áll, hogy van nekünk egy mózeskosarunk, tehát van egy váz, arra rá rakunk egy mózeskosarat, majd ezt követően, amikor a gyerek már nagyobb, rakunk egy egy sportrészt. Illetve..

Fanni: Egy három az egyben.

Levi: Igen, és a harmadik funkció az pedig a babahordozó, amit elvileg ebben hozzuk ki a kórházból gyerkőcöt, amikor megszületik. És azért itt nagyon komoly előírások vannak aminek meg kell felelni, hogy az biztonságos legyen: hogy például egy hordozót mennyire könnyen lehet bekötni, ISOFIX-es nem ISOFIX-es, hogyan viselkedik egy baleset helyzetben.

Sajnos a legrosszabbra is gondolni kell, vagy hát nem nekünk, hanem a fejlesztőknek a legmagasabb szinten kell gondolni erre, de a választásnál ezeket a szempontokat fontos megvizsgálni. Például, hogy mi van akkor, ha én a kórházból hazafelé vagy mondjuk a két hónapos gyerekemet szállítom egy egy babahordozóba, és mondjuk frontálisan ütközött 45-tel? Akkor mi történik? Na erre vannak a különböző tesztek, amik alátámasztják a babakocsiknak, vagy akár a hordozóknak az ellenálló képességét meg a biztonsági fokát.

Fanni: És itt szeretném megjegyezni, hogy ez a CAM márka kapcsán ezek nagyon nagyon magas színvonalon vannak tesztelve, a babakocsik is, a hordozók is.

Levi: Kimondottan a babakocsik. Ilyenkor itt azt vizsgálják, hogy mekkora futásteljesítmény egy babakocsi váznak, például mennyire bírja szétesés nélkül a kerék, a váz mennyire strapabíró, és erre van egyébként európai uniós előírás is, amely ha jól tudom, 450 km futásteljesítményt ír elő, ami nem kevés. 

Viszont a CAM babakocsikat ennek a tízszeresére, minimum a tízszeresére tesztelik. Tehát mondom, láttunk olyat, hogy mindenféle külsérelmi nyom nélkül ment 9 ezer kilométert a babakocsi egy olyan szalagon, amin amin akadályok voltak elhelyezve és ezt 0-24 ben csinálta, és semmi baja nem volt.

Fanni: Azért ha jól belegondolunk, akkor nem az első gyermeknél fog kifutni ez a kilométerszám.

Levi: Hanem három gyereknél..

Fanni:  vagy a testvéreinél. Úgyhogy ár-érték arányban ezt is érdemes figyelembe venni.

Levi: Már nagyon sokan vannak, legalábbis mi ezt tapasztaljuk, akik hosszú távra akarnak terméket vásárolni és nem azt mondják, hogy most elviszek valamit, az jó lesz, és akkor majd jövőre majd vesznek másikat. Például az a babakocsi, amiben az én kislányom nőtt fel, azt már a harmadik gyerek használja, és családon belül körbe van adva.

Fanni:. Ez is kezd egy hagyomány lenni, hogy továbbadjuk ismerősöknek, barátoknak a babakocsit. Tehát ezért is nagyon fontos, hogy az ár-érték arányra is figyelnjünk, ne csak azt nézzük, hogy most mennyit spórolhatunk vele, hanem hosszútávra is gondolkodjunk.

Levi: Így van, nézzük a minőséget, a tartósságot. Nyilván a nőknél elkerülhetetlen szempont, hogy hogy néz ki, hiszen ez fontos.

Fanni: Ez fontos, Levi. Én, mint édesanya, emellett teljes mellszélességgel kiállok, hogy azért egy édesanyának évekig valószínűleg a babakocsi lesz az egyik fő eszköze, amivel amivel közlekedni fog.

Levi: Valóban. Ahogy az sem mindegy, hogy tolják a babakocsit vagy ringatják a gyerkőcöt, de a másik kézben ott van a telefon. A gyártóknak ilyenkor gondolni kell arra is, hogy például egy kézzel jól legyen tolható egy babakocsi, és ezek a CAM kocsik ezt is gyönyörűen teljesítik, tehát nagyon jól lehet velük manőverezni. 

Szerencsére nem az van, mint régen, hogy mindenképpen két kézzel kell tolni azt a kocsit, és oda kell figyelni, hogy nehogy valami tankcsapdára ráfussak; a CAM-nél ilyen probléma már nincsen.

Babakocsi kiegészítők és tartozékok

Fanni: Ezzel egy kicsit így bele is mentünk a kiegészítők, tartozékok témába és szeretném, ha erről egy kicsit mesélnél, vagy mondanál pár olyan tippet, amit érdemes tényleg nagyon megfigyelni.

Levi: A babakocsi nemcsak azért van, hogy a gyerek jól érezze magát benne, meg nagyokat tudjon aludni, persze ez fontos, viszont a babakocsinak az egyik legfontosabb funkciója, hogy a szülőt támogatja. Tehát itt élethelyzetek vannak, és nem mindegy, hogy engem, mint szülőt egy babakocsi mennyire támogat egy ilyen szituációban, hogy nekem az üvöltő gyerekkel a karomban atomjaira kell szednem a parkolóban a babakocsit ahhoz, hogy elrakjam. 

Nem mindegy, hogy milyen nehéz vagy könnyű összerakni, össze legózni, hogy egyáltalán a gyereket bele tudjam tenni, vagy pedig egy olyan babakocsit választunk mint mondjuk a Techno, amely esetében egy kézzel kiveszem, egy kézzel kinyitom a vázat, ami a sportrésszel együtt összecsukható, és a gyereket belerakom és kész. Tehát ez egy nagyon más világ, meg egy nagyon más komfortérzet.

Fanni: És akkor, ha már így bevásárlásról beszélünk, nagyon nem mindegy, hogy milyen a tároló kosár, hogy mekkora, mennyire mekkora teherbírása, illetve mennyire könnyen megközelíthető az anya számára.

Levi: Vannak olyan modellek is, ahol arra mennek, hogy például ne lehessen könnyen lopni belőle, vagy ne lehessen annyira könnyen megközelíteni. Ezért van olyan modell, amelynek van egy kis fedele, ami mágnessel csatlakozik, és tök könnyen kinyitható, és hozzáférhet a cuccokhoz, de mégsincs folyamatosan nyitva. Tehát vannak ilyen decens megoldások is.

Fanni: Szerintem a napvédelem szempontjából is jó, hogy tudjuk egy kicsit árnyékolni, ugyanúgy, ahogy a kupola is egy nagyon fontos dolog.

Levi: Mindenképpen olyan kupolájú babakocsit válasszatok, aminek legalább ötven faktoros védelme van. Ezt ugye mondanom sem kell, hogy mennyire fontos. Aztán a kupolának van még egy nagyon fontos része, hogy megfelelően nagyra ki lehessen nyitni. Ez főleg a sport babakocsiknál fontos, hiszen ha a másfél éves gyerekem a tengerparton vagy a Balaton parton, vagy bárhol elalszik a babakocsiba, és mondjuk én nem találok árnyékot, akkor ne az legyen, hogy ő full a napsütésen alszik. 

Meg kell azt is nézni kell, hogy mennyire ledönthető a kupola alatt az ülés, tehát a majdnem teljesen ledönthetőket érdemes választani, illetve a fokozatmentesen ledönthetőt, de ugyanakkor fontos szempont a szellőztethetőség is. Ilyenkor meg kell azt vizsgálni, a kupolának a hátulja, az eleje nyitható e, van e rajta kis ablak. 

Például fontos lehet, hogy egy sport babakocsinál van-e hátulról kis kémlelőnyílás, hogy te lásd a gyerekedet, amikor előre felé tolod, hogy ő éppen mit csinál, szüksége van rád, vagy nem. Multifunkciós babakocsinál még a kupolának van még egy nagyon érdekes funkciója, hogy az elejét is picit ki lehet hajtani, illetve a lábzsáknak a tetejét fel lehet emelni. Ez azért van, hogy ha mondjuk hűvös idő van és nagyon fúj a szél, akkor a hideg szél ellen is tudja védeni a gyerkőcöt. 

Ezeket mind érdemes megnézni a babakocsikon. És akkor még nem beszéltünk a vázról, aminél fontos, hogy mennyire strapabíró. Nagyon sokszor babakocsiknál azt lehet látni, hogy csúszócsapágyuk van, ami azt jelenti, hogy egy ilyen műanyag kis házba egy kis fém valami bele van dugva, jól be van zsírozva és kész. Ennyi. Ez ugye nagyon gyorsan elromlik.

Fanni: Édesanyaként biztos, hogy nem figyelném meg, hogy az a csapágy hogy van bezsírozva és hogy működik, de ti apák lehet tesztelitek.

Levi: Úgy lehet letesztelni a babakocsit, hogy így az oldalára fordítom egy picit mondjuk a teljes vázat és lábammal tekerek egyet a kereken. És ha nem akar megállni, hanem gurul, gurul, gurul, akkor az biztos, hogy egy golyóscsapággyal van megcsinálva, ami azt jelenti, hogy teljesen fém az egész, nem tud tönkremenni.

Fanni: De hogyha..

Levi: Egy picit gurul és megáll, akkor az egy csúszócsapágy, és olyat nem szabad venni.

Fanni: Köszönjük Levi, a szerelési útmutatót is!

Levi: Sőt a CAM-nél még arra is odafigyeltek, mert hát olasz márkáról van szó, nekik meg mijük van sok, tengerpartjuk, hogy amikor lemennek a babakocsival tengerpartra és esetleg beletolják a vízbe meg a homokba, az átfolyik a csapágyon és nem fog dugulást elő.

Fanni: Megint a csapágynál vagyunk, mindig, minden út a csapágyakhoz vezet.

Levi: Nem csak azt mondom, hogy a CAM márkánál minden minket segít, nem kell rá odafigyelni, nem kell vele foglalkozni, mert a kezünk alá dolgozik minden.

Babakocsi túrázáshoz

Fanni: Akik mondjuk tényleg erdőben, réten szeretnek sétálni a babakocsival, vagy használni a babakocsit, akkor mire érdemes odafigyelni?

Levi: Régen az volt a szempont, hogy milyen nagy a kerék. Ez még mindig benne van egyébként az embereknek a gondolatában, hogy mennyire nagy a kerék, mert a nagy kerékkel nem akadok el, a kis kerékkel elakadok. Van ebben logika, tehát ez tök jó gondolat. 

Viszont a CAM babakocsiknak olyan első és hátsó felfüggesztése van, hogy igazából majdnem mindegy, hogy mekkora a kerék, mert ugyanúgy tudja venni az akadályt, tehát a felfüggesztés nagyon fontos. Azt pedig úgy tudjuk megnézni, hogy ha a babakocsira egy kicsit ránehezkedünk, akkor azonnal érezni fogjuk hogy milyen a rugózása.

Nem az a jó, hogy ha egy babakocsi nagyon puhán rugózik, mert akkor annak lesz menet közben egy hinta mozgása, ami egyébként nem feltétlenül jó, tehát még balesetveszélyes is lehet, hanem az a jó, hogyha egy picit erősebben rugózik, mert akkor tudjuk, hogy az a rugó arra van optimalizálva, hogy akkor viselkedjen megfelelően, amikor mondjuk egy 8 kilós gyerek fekszik a babakocsiban. 

Hogyha városban lakunk, akkor szinte biztos, hogy valamilyen társasházban lakunk, amit lehet, hogy csak lépcsőn vagy liften tudunk megközelíteni. Itt nyilván azt is nézni kell a babakocsi választásnál, hogy hogyan fértek el a lépcsőházban, hogy férek el a liftben. Erre is vannak kimondottan jó megoldások. Erre általában egyébként kisebb kerekű babakocsikat szoktunk ajánlani, mert azokkal jobban el lehet férni, a váz is könnyített, nem olyan nehéz cipelni. 

Ha valaki tényleg egy erdő mellett, nagy családi házban lakik és mondjuk nem utazik olyan sokat, akkor akkor még azon is el lehet gondolkozni, hogy megvesz egy ilyen nagy hodály babakocsit, amit csak lábbal berúg a garázsba. 

Tehát igazából az a kérdés, hogy kinek milyen élethelyzete, mire van valójában szüksége. A nagy általánosság azért mégiscsak az igaz, hogy sokat jövünk megyünk, sokat utazunk, akár repülővel is, vagy akár nagymamához, nagypapához, vidékre, Balatonra, a jó ég tudja hova, de utazunk. Ezért tudni kell pakolni, könnyen összecsukni, lehetőleg egy kézzel, lehetőleg a sportrésszel együtt, azért, hogy ez is minket támogasson, hogy ne kelljen szétszedni, összerakni a babakocsit menet közben.

Fanni: Érdemes elmenni kipróbálni, megnézni.

Levi: Kideríteni, hogy eleve milyen érzés megfogni azt a babakocsit, mit vált ki belőlem. Tetszik, nem tetszik, megfogom az anyagát. Huh, ez ilyen. Ó, ez milyen szuper! Egész más, mint a képen volt. Tehát egy kép nem tudja visszaadni azt a háromdimenziós valóságot. És azért abba is gondoljuk bele, hogy azért egy egy jó babakocsi az nem kevés pénz, tehát nagyjából mittomén egy havi átlag fizetésnek megfelelő összeg. Az ember kétszer meggondolja milyet vesz.

És nyilván nagyon sokan vannak vele úgy, hogy bemennek egy boltba, megfogják, kipróbálják. Nagyon kevesen vásárolnak még mindig nagy hardvert, (nagy hardver alatt értjük a babakocsit vagy a biztonsági ülést), hogy ne fognák meg. 

Nagyon sok múlik azon, hogy például mennyire könnyen lehet manőverezni. Amikor a CAM-nek a kerekei elkezdenek gurulni, és ezt így megmutatjuk olyannak, aki ez még volt a kezébe, akkor mindig jön a meglepődés, hogy ja, ez ilyen is tud lenni. Én azt tudom tanácsolni, hogy hogy internetről érdemes sok-sok információt összegyűjteni, de mielőtt vásároltok, mindenképpen próbáljátok ki a babakocsit.

Fanni: És ne felejtsük el, hogy teljesen személyre szabható még a babakocsi is, ki lehet választani a színtől kezdve, ha jól tudom, még a vázat is.

Levi: Igen, a Techno babakocsinál van kimondottan ez, hogy hogy van x váz szín, van x, úgynevezett textil-pakk. Ezeket így össze vissza lehet válogatni, hogy neked az ilyen színű váz tetszik, de az olyan színű huzattal és olyat raksz össze magadnak, amilyet csak akarsz.

Sport babakocsi vagy 3 az 1-ben babakocsi?

Fanni: És ez mindenkire rá van bízva úgyhogy ott, anyukák ti is kiélhetitek magatokat teljesen. A három az egyben, illetve a sport babakocsi között mi a különbség?

Levi: A három az egyben babakocsit szoktuk akkor választani, mielőtt mondjuk megszületik a gyerkőc, mert ugye abban benne van a hordozó funkció, benne van a mózeskosár, amiben nagyjából az első 8-9 hónapot fogjuk eltölteni.

Fanni: Tehát kórházból vigyük haza időszaktól.

Levi: Ugye a mózeskosárban fogjuk például a gyerkőcöt sétáltatni, délután pihenni, levegőzni, és a többi. Például a CAM-es mózeskosaraknak van egy nagyon érdekes funkciója, például ha nincs nálad a váz. Én már jártam így, a feleségem kocsijában maradt a váz, elment vele, de nekem kellett volna valahogy a gyerkőcöt altatnom, és ekkor fedeztem fel, hogy két kis dolgot ki lehet pöccinteni az alján és lehet ringatni  a mózest. Tehát lerakom a földre, és tudom ringatni a gyerkőcöt, akár csak a mózesbe. 

A sport babakocsi ezzel ellentétben pedig egy olyan választás, ami egy nagyon gyorsan, nagyon könnyen, nagyon kompakt és könnyű babakocsi, amelyet ilyen 6 kiló környékén kell ezt elképzelni. Ez semmi másra nem jó, csak arra, hogy picire csukd össze és nagyon könnyen tud szállítani. Nagyon könnyen tud kinyitni és a gyerkőcöt nagyon könnyen tud benne ide-oda hurcibálni. Tehát itt már nagyobb gyerekekről beszélünk.

Fanni: Bevallom őszintén, meghoztad a kedvemet babakocsizáshoz, pedig azt hittem, hogy ímmel letudtam ezt az időszakot. De tényleg annyira szuper babakocsik vannak, hogy…

Levi: Akkor hajrá.

Fanni: Nagyon szépen köszönöm én is, hogy annyi mindent meséltél nekünk a babakocsikról! Remélem, hogy nektek is nagyon hasznos lesz, és bármilyen kérdésetek van, nyugodtan írjatok nekünk is. Igyekszünk segíteni nektek a babakocsi választásban. Sziasztok!

Levi: Sziasztok!

Ha tartalmunk elnyerte a tetszésed, oszd meg kérlek az alábbi elérhetőségek egyikén és figyeld a social media csatornáinkat, mert hamarosan újabb hasznos és szórakoztató tartalmakkal jelentkezünk 😍

Share via
Scroll to Top
Send this to a friend